Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Kocaeli Valiliği
T.C. Kocaeli Valiliği
T.C. Kocaeli Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri İl Etik Kurulu Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • KOCAELİ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standardı Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
1
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali İlhami Aktaş
      • Vali Yardımcıları
        • Ekrem Çalık
        • Ertuğ Şevket Aksoy
        • Abdul Rauf Ulusoy
        • Salih Bıçak
        • İsmail Gültekin
        • Mustafa Ayhan
        • Aslan Avşarbey
        • Şenol Kaya
      • Hukuk Müşaviri
        • Yusuf Cıbır
      • Kaymakamlar
        • Soner Şenel
        • Ahmet Önal
        • Yüksel Kara
        • Mustafa Demirelli
        • Metin Kubilay
        • Müfit Gültekin
        • Mehmet Ali Özyiğit
        • Yusuf Ziya Çelikkaya
        • Ömer Lütfi Yaran
        • Kemal İnan
        • Hasan Öztürk
        • Uğur Kalkar
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare Ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın Ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama Ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • İl Etik Kurulu
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükumet Konağı Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • KOCAELİ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Göç Müdürlüğü
      • İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme Ve Koordinasyon Başkanlığı
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Nüfus Ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Ve Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Defterdarlık
      • İl Kültür Ve Turizm Müdürlüğü
      • Vergi Dairesi Başkanlığı
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Sanayi Ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çevre Ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • İl Tarım Ve Orman Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Gençlik Ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • TÜİK Kocaeli Bölge Müdürlüğü
      • Liman Başkanlığı
      • Doğu Marmara Gümrük Ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğü
      • Çalışma Ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Kocaeli Dini Yüksek İhtisas Merkezi Müdürlüğü
      • Kocaeli Rölöve ve Anıtlar Müdürlügü
    • Kamu Hizmet Standardı
    • Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

(Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı): ''Elektrikli Araçlar için Hızlı Şarj Altyapısı Destek Çağrısı Hk.

17.04.2025
 
 

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ''Teknolojik Ürün Yatırım Destek Programı'' kapsamında  Türkiye’nin her şehrinde hızlı şarj istasyonları kurulması amacıyla  ''Elektrikli Araçlar için Hızlı Şarj Altyapısı Destek Çağrısı’’ ilan etmiştir.                                                   

 

Çağrı Takvimi

Çağrı kapsamında, proje başvurularının en geç 20 Haziran 2025 tarihi mesai bitimine kadar tamamlanması gerekmektedir.

 

Çağrının Amacı

Elektrikli araçlar (EA), düşük karbon salınımları, enerji verimliliği ve çevre dostu özellikleriyle sürdürülebilir ulaşım sistemlerine geçişin en önemli unsurlarından biri olarak görülmektedir. Bu kapsamda, elektrikli araç kullanımının yaygınlaşması, şehirlerde hava kirliliğinin azaltılması, fosil yakıtlara olan bağımlılığın düşürülmesi, ülkemizin enerji güvenliğinin artırılması ve sürdürülebilirliğin sağlanması açısından stratejik bir öneme sahiptir.

Bu anlamda, elektrikli araçlara geçiş sürecinin hızlanması açısından yaygın, erişilebilir ve güvenilir bir şarj altyapısı kritik bir gereklilik olarak ön plana çıkmaktadır. Kullanıcıların elektrikli araç tercihlerini artırmak ve bu dönüşüm sürecini doğru yönlendirmek amacıyla şarj istasyonlarının ülke genelinde eşit bir şekilde erişilebilir olması büyük önem taşımaktadır. Özellikle hızlı şarj ünitelerinin bulunabilirliği uzun mesafeli yolculukların kolaylaşması ve kullanıcı deneyiminin iyileştirilmesi açısından belirleyici bir rol oynamaktadır.

Bu bağlamda, “Elektrikli Araçlar İçin Hızlı Şarj Altyapısı Çağrısı” ile elektrikli araç kullanıcılarının tüm bölgelerde hızlı şarj ünitelerine erişimini sağlamak, elektrikli araç kullanımını teşvik etmek, ilave yatırımlarla il/ilçe bazında öngörülen ihtiyacı karşılayarak ülke genelinde homojen dağılımı sağlamak amaçlanmaktadır.

Destekler

  • Destek kararı verilen yatırım projeleri kapsamında, kurulan şarj istasyonlarındaki şarj ünitesi için makine ve teçhizat desteği ayrıca dağıtım trafosu, pano ve kablolama yatırımları için yardımcı teçhizat desteği sağlanır.
  • Şarj ünitesi yatırımları kapsamındaki makine ve teçhizat harcamalarına azami % 60 oranında hibe desteği sağlanır.
  • Yapılacak ünite yatırımında ihtiyaç duyulacak dağıtım trafosu yatırımları için 180 bin TL’yi aşmamak üzere % 50 oranında hibe desteği sağlanır. Dağıtım trafosu ihtiyacında kurulum yapılacak lokasyon için ilgili elektrik Dağıtım Şirketinden ihtiyaca yönelik yazı alınması gerekli olup, yalnızca fatura tarihi itibariyle geçerli yerli malı belgesine sahip azami 400 kVA gücünde dağıtım trafoları hibe desteğinden faydalanabilecektir.
  • Yapılacak ünite yatırımında ihtiyaç duyulacak fatura tarihi itibariyle geçerli yerli malı belgesine sahip azami 100 metre kablo yatırımı için 75 bin TL’yi aşmamak üzere % 50 oranında hibe desteği sağlanır.
  • Yapılacak ünite yatırımında ihtiyaç duyulacak fatura tarihi itibariyle geçerli yerli malı belgesine sahip şarj ünitesi panosu yatırımı için 50 bin TL’yi aşmamak üzere % 50 oranında hibe desteği sağlanır.
  • Destek almaya hak kazanan Yatırımcı için şarj ünitesi yatırımlarına sağlanacak destek oranı, 6. Bölümde hesaplanan “talep edilen destek oranı” olarak uygulanır (Tamamlanan yatırımlarda sağlanacak destek tutarı, “talep edilen destek oranı” ile KDV hariç fatura tutarının çarpımı şeklinde hesaplanacaktır.). Ancak, bu şekilde sağlanacak destek tutarı, 6. Bölümde hesaplanan “ünite başına azami destek tutarı”nı aşamaz.
  • Tamamlanan yatırımlarda, desteğe konu kurulan hızlı şarj ünitesinin toplam gücü 180 kW ve üzerinde ise ilgili ünite için verilecek destek, diğer maddeler kapsamında hak edilen destek tutarına, bu bölümün (f) maddesi kapsamında hesaplanan desteğin % 20’si ilave edilerek hesaplanır. 180 kW güce sahip şarj ünitesi kurulması halinde bu üniteler her bir çıkıştan 180 kW güce ve 500 Amper tepe, asgari 400 Amper sürekli akım kapasitesine çıkabilecek uygun kablolar ile donatılmış olmalıdır.
  • Bu bölümün (g) maddesi uyarınca artırılarak sağlanacak destek miktarı, ilgili şarj ünitesinin yatırım maliyetinin % 75’ini geçemez. Yatırım konusu kapsamında yapılacak şarj ünitesi, dağıtım trafosu, şarj ünitesi panosu ve kablolama dahil olmak üzere sağlanacak destek miktarı, toplam yatırım maliyetinin % 75’ini geçemez.
  • Her bir Yatırım Konusu için, en fazla EK-1’de öngörülen sayıda ünite kurulumu için destek verilir. Desteklenecek ünitelerde ise “5. Yatırımlara Yönelik Şartlar” bölümü ile “7.1.   Destekten Yararlanma Şartları” bölümünde belirlenen koşulları sağlayan üniteler için destek sağlanır. Bunun haricinde kalan ilave yatırımlar için destek verilmez.
  • Herhangi bir Yatırım Konusu için destek almaya hak kazanan yatırımcının, EK-1’de belirlenen toplam sayıda ünitenin tamamının kurulumunu gerçekleştirmesi esastır. Yatırımcının bu sayıdan az ünite kurulumunu gerçekleştirmesi durumunda;
  • Serbest üniteler haricinde kurulan ünite sayısının, yatırım konusu kapsamında yer alan serbest üniteler haricindeki belirlenen toplam ünite sayısına oranı % 70’ten az ise proje başarısız sonuçlanmış sayılır ve yatırımcı, proje kapsamında yaptığı yatırımlar için herhangi bir destek alamaz. Ayrıca, taahhüt kapsamında Firmanın sözleşme imzalanması aşamasında Bakanlığa verdiği kesin teminat mektubu nakde çevrilerek veya teminat mektubunda belirtilen tutar firma tarafından Bakanlık hesabına yatırılarak Hazineye gelir kaydedilir.
  • Bir önceki maddeye göre başarı ile tamamlanan Projelerde, serbest üniteler haricindeki toplam ünite sayısı baz alınarak kurulmayan her bir ünite için Yatırımcının Proje kapsamında hak ettiği destek miktarından 200 bin TL düşülür. (Belirsizliğe mahal vermemek adına, örneğin, serbest üniteler haricinde 20 ünitenin kurulması öngörülen bir Yatırım Konusuna yönelik Projede, Yatırımcı 15 ünitenin kurulumunu gerçekleştirmiş ise hak ettiği destek tutarından kurulumu yapılmayan 5 ünite için toplamda 1 milyon TL düşülerek Yatırımcıya destek ödemesi yapılır.)

 

Destekten Yararlanma Şartları

  • Yatırımı yapılan şarj üniteleri, 14/3/2013 tarih ve 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu’nun 3’üncü maddesinin birinci fıkrasında tanımlanan bir lisans veya sertifika altında tüm elektrikli araçlara hizmet vermek üzere aktif olarak çalışır halde bulunmalı, EPDK’nın ilgili veri tabanına kayıtlı olmalı, 10/8/2005 tarihli ve 25902 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri ile “TS 13912 Elektrikli Araç Şarj Üniteleri ve İstasyonları - Kurulum ve Güvenlik Standardı”na uygun olmalı ve bu durum TSE tarafından belgelendirilmelidir.
  • Bir yatırımcı, birden fazla Yatırım Konusu için başvuruda bulunabilir ancak Çağrı kapsamında en fazla 5 (beş) adet Yatırım Konusu için destek almaya hak kazanabilir. Yatırımcı, 5’ten fazla Yatırım Konusu için başvuru yapması halinde öncelik sıralamasını başvuru esnasında Portal’e yükler. Aralarında doğrudan bir ortaklık ilişkisi bulunan ya da ortaklarının bir kısmı veya tamamı aynı tüzel veya gerçek kişiler ile bunların yakınlarından (eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat edinenleri) oluşan işletmeler için de bu kısıt uygulanır.
  • Herhangi bir Yatırım Konusu için destek tanımlanan yatırımcılar, destek kapsamında aldıkları şarj ünitelerini 1 yıl boyunca diğer işletmelere satamaz, kiralayamaz; ünitelerin kullanım hakkını her ne ad altında olursa olsun devredemez. 1-3 yıl arası süre ile satış, kiralama veya kullanım hakkı devri ise Bakanlık onayına tabidir.
  • Herhangi bir Yatırım Konusu için destek tanımlanan yatırımcılar, destek kapsamında kurulumunu yaptıkları şarj ünitelerinin yerini aynı il ve ilçe içerisinde olmak kaydıyla Bakanlık onayıyla değiştirebilir.

 

Detaylı bilgi için https://sarjdestek.sanayi.gov.tr/cagri-duyurusu adresini ziyaret edebilirsiniz.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • E-Başvuru
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Muhtar Listesi
Körfez Mahallesi Ankara Karayolu Caddesi No:129 İzmit / KOCAELİ
0(262) 300 50 00 Kep Adresi: icisleribakanligi@hs01.kep.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız