Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Kocaeli Valiliği
T.C. Kocaeli Valiliği
T.C. Kocaeli Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri İl Etik Kurulu Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • KOCAELİ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standardı Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
12
Ağustos2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali İlhami Aktaş
      • Vali Yardımcıları
        • Ertuğ Şevket Aksoy
        • Abdul Rauf Ulusoy
        • Salih Bıçak
        • Dr. Mustafa Ayhan
        • Nuri Özder
        • Mustafa Özkaynak
        • Aslan Avşarbey
        • Şenol Kaya
        • Dr. Olgun Öner
      • Hukuk Müşaviri
        • Yusuf Cıbır
      • Kaymakamlar
        • Soner Şenel
        • Ahmet Önal
        • Yaşar Dönmez
        • Mustafa Demirelli
        • Metin Kubilay
        • Müfit Gültekin
        • Mehmet Ali Özyiğit
        • Yusuf Ziya Çelikkaya
        • Ömer Lütfi Yaran
        • Kemal İnan
        • Hasan Öztürk
        • Uğur Kalkar
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare Ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın Ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama Ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • İl Etik Kurulu
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükumet Konağı Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • KOCAELİ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Göç Müdürlüğü
      • İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme Ve Koordinasyon Başkanlığı
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Nüfus Ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Ve Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Defterdarlık
      • İl Kültür Ve Turizm Müdürlüğü
      • Vergi Dairesi Başkanlığı
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Sanayi Ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çevre Ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • İl Tarım Ve Orman Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Gençlik Ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • TÜİK Kocaeli Bölge Müdürlüğü
      • Liman Başkanlığı
      • Doğu Marmara Gümrük Ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğü
      • Çalışma Ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Kocaeli Dini Yüksek İhtisas Merkezi Müdürlüğü
      • Kocaeli Rölöve ve Anıtlar Müdürlügü
    • Kamu Hizmet Standardı
    • Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM

Kocaeli Sanayi Odası 8. Dönem 15. Meclis Toplantısı Sayın Bakanımız ve Sayın Valimizin Katılımlarıyla Gerçekleştirildi

Kocaeli Sanayi Odası 8. Dönem 15. Meclis Toplantısı Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit Turhan ve Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy’un katılımlarıyla gerçekleştirildi.
Kocaeli Sanayi Odasında gerçekleştirilen toplantıya; Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit Turhan ve Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy’un yanısıra, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç Dr. Tahir Büyükakın, Kıyı Emniyet Genel Müdürü Durmuş Ünüvar, Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürü Ahmet Selçuk Sert, Kocaeli Sanayi Odası Ayhan Zeytinoğlu, Organize Sanayi Bölgelerinin Yönetim Kurulu başkanları ve Kocaeli Sanayi Odası Yönetim Kurulu üyeleri katıldı.
Kocaeli Sanayi Odası Ayhan Zeytinoğlu ve Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç Dr. Tahir Büyükakın’ın konuşmalarının ardından Valimiz Sayın Hüseyin Aksoy yaptığı konuşmalarında; “ Bugün Sayın Bakanımız Kocaeli’de. Kocaeli Türkiye’ye en önemli ekonomik katkıları sunan illerin başında geliyor. Sanayi Odamızda bu ekonomik katkıyı sunan işadamlarımızın oluşturduğu bir oda. Sayın Bakanımızın gününü ayırarak, bugün burada bizlerle beraber olması bizim için oldukça önemli ve anlamlı. Sayın Bakanımıza ve beraberindeki Bakanlık yetkililerine teşekkür ediyorum. ” diyen Sayın Valimizin ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit Turhan ise yaptığı konuşmalarında; “ Sanayinin ve ticaretin kalbi, ülkemizin üretim merkezi Kocaeli’de sizlerle bir arada olmaktan son derece büyük mutluluk duyuyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum. Kocaeli’nin sanayide öncü kuruluşu Kocaeli Sanayi Odasına ve yönetim kuruluna, bizleri buluşturduğu için ayrıca teşekkür ediyorum.
“Bu Ülkenin İki Arpa Boyu Yol Gideceklere Değil, Maraton Koşucularına İhtiyacı Var”
Sizlerin de farkında olduğu üzere ülkemizde, bölgemizde ve dünyada çok önemli gelişmelerin yaşandığı bir dönemden geçiyoruz. Stratejistler, dünyanın, ikinci cihan harbinden bu yana en derin krizini yaşadığı noktasında görüş bildiriyorlar. Kimileri tüm bu yaşananları, farklı bir dünya savaşı olarak da tanımlıyor. Bazı düşünürlere kalırsa, siyasal ve iktisadi krizden önce, insanlık krizi yaşanıyor ve bu buhran, hemen her şeyi olumsuz yönde tetikliyor. Bu yaşananları görmezden gelerek, hiçbir işi sağlıklı yapamayız. Yakın coğrafyamızda, kan gövdeyi götürüyor, bana ne diyemeyiz. Koloni mantığıyla ticaretin kurallarını belirlemek isteyen ülkeler var, bana ne diyemeyiz. Elbette bana ne, “ben işime bakarım, üretimimi yaparım” gerisi beni ilgilendirmez diyen de çıkabilir. Bunu saygıyla karşılarım ancak ürettiğiyle kalır, iki arpa boyu yol alamaz. Oysa bu ülkenin iki arpa boyu yol gideceklere değil, maraton koşucularına ihtiyacı var. Bunun da yolu, ne iş yaparsak yapalım, dünyada olup biteni iyi okumaktan geçmektedir. Bakın İkinci Dünya Savaşı 1945 yılında bitti.
Savaşın bitmesiyle dünyanın siyasi ve ticari olarak yeniden şekillendirildiğini görüyoruz. Şayet o yıllarda, biz, birilerinin hazır pazarı olmayı tercih etmek yerine, kendi öz kaynaklarımızla, insan gücümüzle üretmeyi tercih etmiş olsaydık yani yerli ve milli üretim yapsaydık, sanayi bacalarımızı tüttürseydik, ulaşım altyapımızı güçlendirseydik, bugün çok daha farklı bir Türkiye’de yaşıyor olacaktık. Hayal mi elbette değil. Çünkü öyle bir coğrafyada yaşıyoruz ki üç kıtanın kesiştiği noktada, önemli ticaret koridorları üzerinde bulunmamız hasebiyle adeta doğal lojistik merkezi konumundayız. 
Sadece doğu ile batı arasında değil, kuzey ile güney arasında da küresel ölçekte lojistik üs konumundayız.  
Deniz yolu mu dersiniz, kara yolu mu dersiniz, hava yolu mu dersiniz, demir yolu mu dersiniz hepsi mümkün. Bundan büyük bir kıymet olabilir mi!  
Tüm bunların ne anlam ifade ettiğini siz değerli sanayiciler çok daha iyi bilecektir.  
“Milli Havayolu Şirketimiz THY’yi, Sadece Kendi İnsanımızın Değil, Dünya Vatandaşlarının Tercih Ettiği Küresel Bir Marka Haline Getirdik”
Bir sanayici için bir üretici için üretim birinci adımsa, onu pazara en güvenli ve en ucuz yolla ulaştırmak ikinci, üçüncü adımdır. Biz bu ülkede tarihi bir karara imza atarak, ulaşım seferberliğine başladık. Ulaştırma sistemimizin ana omurgasını oluşturan karayolları ağımızı; bölünmüş yollar, otobanlar, köprüler, tüneller ve viyadüklerle çok daha güçlü hale getirerek, ülkemizin ulusal ve uluslararası koridorlarını tahkim ettik. Ülkemizin her köşesine uzanan devlet ve il yollarımızda fiziki ve geometrik standartları yükselttik, akıllı ve yüksek kaliteli ulaşım sistemleri tesis ederek hizmet seviyesini ve trafik güvenliğini arttırdık. Uzun yıllar ihmal edilen demiryolu ulaşımını, yeniden ulaştırma politikalarının odağına aldık. Bir yandan onlarca yıldır el değmemiş hatlarımızı yeniledik, diğer yandan yeni demiryolları, kent içi raylı sistem hatları ve yüksek hızlı tren projeleriyle yolcu ve yük taşımacılığımıza soluk aldırdık. Ayrıca demiryolu ulaşımından daha fazla katma değer elde etmek adına lojistik altyapı çalışmalarına ağırlık verdik. Hava taşımacılığının dünyada erişmiş olduğu teknolojik ve yapısal değişiklikleri, 16 yıl gibi kısa bir zaman diliminde ülkemizde uygulayarak “havayolunu halkın yolu” haline getirdik. Havayolu taşımacılığını serbestleştirerek rekabete açmanın ötesinde hava ulaşım ağını yurt geneline yaydık. Milli havayolu şirketimiz THY’yi, sadece kendi insanımızın değil, dünya vatandaşlarının tercih ettiği küresel bir marka haline getirdik. Dünyanın en büyük hava ulaşım merkezlerinden biri olan İstanbul Havalimanımızla, bu alandaki değer ve rekabet gücümüz katlanarak artırdık.  Denizlerimizin anlam ve öneminin siyasi sınırlarımızın içinde kalmasından ibaret olmadığını, buraların jeo ekonomik olarak da büyük değer taşıdığını icraatlarımızla ortaya koyduk. Bunun doğal sonucu olarak da bugün, dünya ile rekabet edebilen bir gemi sanayine ve etkin bir denizcilik sektörüne kavuşmuş bulunuyoruz. Bilişim ve teknoloji alanındaki ilerlemelerin, Dünyada en çok ve en hızlı haberleşme sektörünü etkilediği gerçeğinden hareketle, bu alanda da önemli yatırımlara imza attık. Ülkemizi bir uçtan diğer uca, gündelik yaşamın vazgeçilmezi olan haberleşme imkanlarıyla donattık. Sonuç olarak, tüm bu çalışmalarımızla bugün, düne göre ulaşımı da erişimi de çok daha kolay, güvenli ve müreffeh bir Türkiye’ye kavuşmuş bulunuyoruz.

“Türkiye Araç Üretiminin Yaklaşık Yüzde 36’sı Kocaeli’nden Karşılanmaktadır”
Kocaeli hizmetlerin odağında yer alan bir ilimiz. Avrupa ile Ortadoğu arasında geçiş koridoru üzerinde bulunan Kocaeli, İstanbul’a olan yakınlığı ile de büyük bir avantaja sahip şehrimiz. İstanbul’dan sonra, Türk imalat sanayi üretimine yapmış olduğu % 13’ lük üretim katkısı bu durumu gözler önüne sermektedir. Ekonomik faaliyetlerinde sanayinin payı da yüzde 51 gibi önemli bir oranı buluyor. Türkiye araç üretiminin yaklaşık yüzde 36’sı Kocaeli’nden karşılanmaktadır. Şehrin, Türkiye kimya sanayi içerisindeki payı yüzde 27’dir. Türkiye Metal Sanayinin yüzde 19’unu da Kocaeli karşılamaktadır. Bunlar gurur verici rakamlar. Ayrıca kara, deniz ve demiryolu ulaşımında sağladığı ciddi avantajlar sayesinde gelişimini sürdürmeye ve önemini korumaya devam edebilecek bir potansiyele sahiptir. Çünkü ulaşım olanaklarının bu kadar çeşitli olması ve 3 uluslararası havalimanına yakınlığı Kocaeli’yi çok cazip kılıyor. Cengiz Topel Havalimanı bulunan İzmit, İstanbul Atatürk Havalimanına 138 km, Sabiha Gökçen Havalimanına ise sadece 50 km mesafede. Ayrıca İzmit Körfezi’nin doğal bir liman oluşu ve deniz ulaşımı açısından Anadolu’nun en iç noktasına erişmeye imkân sağlaması da Kocaeli’nin işlek bir deniz yoluna sahip olmasını sağlıyor ve limanlarının önemini arttırıyor. Zaten çağımızda artan endüstriyel üretim ve dünya ticareti, denizcilik sektörüne büyük bir ivme kazandırmış ve kazandırmaya devam etmektedir. Bu nedenledir ki yabancı sermayeli ve büyük ölçekli işletmeler İstanbul’dan sonra en çok Kocaeli’yi tercih etmektedir. Kocaeli’de faaliyet gösteren sanayi firmalarının yüzde 10’u uluslararası firmalardan oluşuyor. Sanayiciler açısından Kocaeli’yi değerli kılan bir diğer faktör de kombine taşımacılığın en iyi şekilde uygulandığı bir konumda bulunmasıdır. Bakanlık olarak çalışmasını yaptığımız ticaret ve konteynır limanlarıyla, lojistik köy çalışmalarıyla, hızlı ve konvansiyonel demiryolu yatırımlarıyla da Kocaeli’nin bu potansiyelini gün yüzüne çıkarmayı sürdürüyoruz. Kocaeli’nin ulaşım ve erişim hizmetleri için 12 milyar 145 milyon TL’nin üzerinde yatırım yaptık. Hatta YİD kapsamında yapılan yatırımları da kattığımızda bu rakam 25 milyar 280 milyona çıkıyor. Yaptığımız bu yatırımlarla Kocaeli’yi ulaşım anlamında dünyaya entegre ettik ve tam anlamıyla uluslararası bir ticaret merkezine dönüştürdük. Hatırlarsınız, İstanbul’dan Kocaeli’ye gelmek için bir zamanlar 2 saat yol gidilirdi.  Kocaeli’yi başta İstanbul olmak üzere tüm komşularına yüksek standartlı bölünmüş yollarla bağladık. 80 yılda yapılan 150 kilometre bölünmüş yol uzunluğunu 281 kilometreye çıkardık. 485 kilometre yolu sıcak asfaltla kapladık. Kocaeli’yi İzmir’e bağlayacak İstanbul-İzmir Otoyolu Projesinin de önemli bir bölümünü hizmete aldık. Osmangazi Köprüsü açıldığı günden bu yana körfezdeki transit trafiğin önemli bir bölümünü çekmeye başladı. Otoyol tamamlandığında 18 ilimiz, ticari ve sanayi olarak birbirine bağlanmış olacak. Yine aynı şekilde yapımı hızla devam eden Kuzey Marmara Otoyolu da Kocaeli için çok önemli bir yatırım. Toplam uzunluğu 398 km olan bu projemizin Kocaeli’nde 77 km anayol, 37 km bağlantı yolu ve 61 km de kavşak kolu bulunmaktadır. Malum, Kurtköy-Liman kavşağı kesiminin tamamı trafiğe açtık ve bu hizmetimiz her açından sizlere, Kocaeli’mize refah getirmiştir.  
“Kocaeli İçin Kritik Önemdeki Demiryolu Projesini’de Hayata Geçireceğiz”
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattını açtık ve İstanbul, Kocaeli, Eskişehir, Konya ve Ankara’yı birbirine YHT ile bağladık. Ankara-Kocaeli arasını 3 saate düşürdük. Kocaeli’nin sanayi ilçesi Gebze’ye ise İzmit’ten ulaşımı YHT ile 20-25 dakikaya düşürdük. Yine özellikle otomobil sektörü ve buna bağlı yan sanayiye hitap edecek, ithalat ve ihracat taşımaları için büyük önemi bulunan Köseköy Lojistik Merkezinin ilk etabını da açtık. Köseköy Gar sahasında 340 bin metrekarelik alan üzerinde yürütülen lojistik hizmetini de unutmamak gerekiyor. Kalan kısmın yapımı için de ihale hazırlık çalışmalarımız devam ediyor. Söz konusu lojistik merkezi tamamlandığında, Türkiye Lojistik Sektörüne 2 milyon ton taşıma kapasitesi sağlamış olacağız. Bu arada inşallah Kocaeli için kritik önemdeki demiryolu projesini de hayata geçireceğiz.  O da; Gebze-Sabiha Gökçen-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Halkalı Hızlı Demiryolu projesi. Bu hat İpek Demiryolu güzergâhının ülkemizden geçen bölümünün Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalarından birini teşkil edecektir. Bu kapsamda; 118 kilometrelik Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı kısmında etüt-proje çalışmalarını tamamladık. Bütçe imkanları dahilinde yapım ihalesine çıkmayı planlıyoruz. Ayrıca 22 kilometrelik İstanbul Havalimanı - Çatalca kısmında yer teslimi yaparak proje çalışmalarına başladık. 1/25000 ölçekli çalışmalar onaylanmış olup, 1/5000 ölçekli proje çalışmalarına devam edilmektedir. 
Kıymetli sanayiciler, 
“Yeşil Liman Projesinin Kocaeli ve İzmit Körfezi İçin Büyük Bir Gereklilik Olduğuna İnanıyorum”

Sanayi kenti Kocaeli’nin açılmaz denen Cengiz Topel Havalimanı’nı 2011 yılında açtık. Tarifeli seferleri başlattık. Cengiz Topel Havalimanından Trabzon Havalimanına haftanın 3 günü karşılıklı seferler düzenlenmektedir. Yine denizcilik alanında çok önemli çalışmalar gerçekleştirdik. Feribot seferlerini, arabalı vapur seferlerini geliştirdik, birçok balıkçı barınağı inşa ettik. Bahsettiğim tüm bu yatırımların tüm olumlu sonuçlarını Kocaeli’nin gelişen ekonomisi ortaya koymaktadır. Kocaeli’nin 2002 yılında 1 Milyar 268 Milyon Dolar olan ihracatı 2018 yılında 8 milyar 903 Milyon dolara çıktı. İthalatı ise 1 milyar 124 milyon dolardan 13 milyar 976 milyona yükseldi. Tabi Kocaeli’nde üretilip İstanbul merkezli firmalar tarafından yapılan ihracatı da eklersek bu rakamın çok daha yüksek olduğunu biliyoruz. Bununla birlikte, biliyorsunuz bu bölgeye yılda ortalama 15 bin gemi uğruyor. Bölgede yılda yaklaşık 60 milyon ton yük elleçlenmekte. Bu kapsamda tüm limanların daha modern bir hale gelmesi gerektiği düşüncesindeyim. Bakanlık olarak limanların kentsel, sanayi, ticari yapılaşmayla paralel şekilde planlanması, ulaşım ağlarının çok modlu taşımacılığa izin verecek şekilde dizayn edilmesi için elimizden geleni yapıyoruz. Yeşil liman projesinin bu kapsamda Kocaeli ve İzmit Körfezi için büyük bir gereklilik olduğuna inanıyorum. Kocaeli’deki bütün limanlarımızın Yeşil Liman sertifikası için gereklilikleri yerine getirerek modernize olması, hem Körfezi daha yaşanılır kılacak, hem de enerji ve iş verimliliğini artıracaktır. Bununla birlikte limanlarımız yeni teknolojik gelişmelere ayak uydurmuş olacaktır. Kocaeli için, Kocaeli’nin geleceği için hepimizin elini taşın altına koyması gerekiyor. Yasal düzenlemeyse yasal düzenleme, altyapı yatırımıysa altyapı yatırımı; biz hepsini yapmaya hazırız. Birlikte hareket ederek, aynı taşın altına birlikte elimizi koyarak Kocaeli’yi çok daha yüksek noktalara taşıyacağımıza kalben inanıyorum. Bu duygu ve düşüncelerle sözlerime son veriyor, Meclis toplantınızın başta Kocaeli olmak üzere ülkemize hayırlara vesile olmasını temenni ediyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum ”diyen Sayın Bakanımız toplantının hayırlı olması temennisinde bulundu.
Konuşmaların ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Mehmet Cahit Turhan toplantıya katılanların sorularını yanıtladı.
 
Haber : Özlem ÇİMEN ESEN
             19.06.2019               
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • E-Başvuru
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Muhtar Listesi
Körfez Mahallesi Ankara Karayolu Caddesi No:129 İzmit / KOCAELİ
0(262) 300 50 00 Kep Adresi: icisleribakanligi@hs01.kep.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız