Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Kocaeli Valiliği
T.C. Kocaeli Valiliği
T.C. Kocaeli Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri İl Etik Kurulu Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • KOCAELİ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standardı Projeler
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
19
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali İlhami Aktaş
      • Vali Yardımcıları
        • Ekrem Çalık
        • Ertuğ Şevket Aksoy
        • Abdul Rauf Ulusoy
        • Salih Bıçak
        • İsmail Gültekin
        • Mustafa Ayhan
        • Aslan Avşarbey
        • Şenol Kaya
      • Hukuk Müşaviri
        • Yusuf Cıbır
      • Kaymakamlar
        • Soner Şenel
        • Ahmet Önal
        • Yüksel Kara
        • Mustafa Demirelli
        • Metin Kubilay
        • Müfit Gültekin
        • Mehmet Ali Özyiğit
        • Yusuf Ziya Çelikkaya
        • Ömer Lütfi Yaran
        • Kemal İnan
        • Hasan Öztürk
        • Uğur Kalkar
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare Ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın Ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama Ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • İl Etik Kurulu
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Hükumet Konağı Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • KOCAELİ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Göç Müdürlüğü
      • İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme Ve Koordinasyon Başkanlığı
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Nüfus Ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Ve Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Defterdarlık
      • İl Kültür Ve Turizm Müdürlüğü
      • Vergi Dairesi Başkanlığı
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • Sanayi Ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • Çevre Ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • İl Tarım Ve Orman Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Gençlik Ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Müftülüğü
      • TÜİK Kocaeli Bölge Müdürlüğü
      • Liman Başkanlığı
      • Doğu Marmara Gümrük Ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğü
      • Çalışma Ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Kocaeli Dini Yüksek İhtisas Merkezi Müdürlüğü
      • Kocaeli Rölöve ve Anıtlar Müdürlügü
    • Kamu Hizmet Standardı
    • Projeler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

(MBB): "Altın Karınca" Belediye Projeleri Yarışması, Son Başvuru Tarihi: 01.09.2020

24.08.2020
 

Marmara Belediyeler Birliği (MBB) tarafından düzenlenen 2020 yılı Altın Karınca Belediyecilik Ödülleri yarışmasına başvurular devam etmekte olup son başvuru tarihi 1 Eylül 2020 olarak güncellenmiştir. Yarışmanın amacı, sürdürülebilir şehir yaşamına katkıda bulunmak üzere iyi uygulama örneklerinin tanıtılmasını ve yaygınlaştırılmasıdır. Başvurusu yapılacak projeler, herhangi bir yılda başlayıp etkisi hâla devam eden projeler olmalıdır.

Yarışma Proje Konusu Kategorileri:

      1.     Yönetişim ve Katılımcılık

      2.     Kentsel Planlama ve Altyapı

      3.     Çevre ve Atık Yönetimi

      4.     Mimari ve Kentsel Tasarım

      5.     Kültür ve Sanat

      6.     Sosyal Hizmetler

      7.     Yerel Kalkınma

      8.     Ulaşım ve Hareketlilik

      9.     Akıllı Şehir Uygulamaları

   10.     Afet Yönetimi

Geçmiş yıllarda ödül alan projeler: http://www.altinkarinca.com.tr/arsiv

 

Son başvuru tarihi: 1 Eylül 2020, Salı (saat: 23.59)

İnternet sitesi: http://www.altinkarinca.com.tr/

Online başvuru sistemi: https://2020.altinkarinca.net/

 

Uygun başvuru sahipleri ve İdarî Kategorilere göre azami başvuru sayıları:

  • Marmara Belediyeler Birliğine üye olan belediyeler başvuru yapabilir.
    • Üye belediyelere bağlı kuruluşlar ve iştirakler, ancak bağlı bulundukları belediye adıyla başvuru yapabilir ve ilgili belediyenin kontenjanını kullanırlar.
  • Siteye, belediye adına proje yüklemekle sorumlu kişi “Yükleyen Kişi” olarak anılacaktır. İlgili internet sitesinde “Yükleyen Kişi Başvurusu Yap” butonuna tıklandığında internet sitesi, başvurucuları uygun bir şekilde yönlendirecektir. Yarışmaya katılacak her belediye, en az 1, en fazla 10 yükleyen kişi atayabilir. Belediye adına yetkilendirilecek “Yükleyen Kişi” yetkilendirmesi için örnek resmi yazı format için bkz. Başvuru Rehberi s. 23.
  • Altın Karınca kapsamında değerlendirilen İdarî Kategoriler aşağıdaki gibidir:
    • A Kategorisi (Nüfusu 15 bin’e kadar olan ilçe ve belde belediyeleri): Bu İdarî Kategorideki belediyeler, her bir Proje Kategorisinde en fazla 2 proje ile yarışmaya başvurabilirler.
    • B Kategorisi (Nüfusu 15 bin – 100 bin arasında olan ilçe belediyeleri): Bu İdarî Kategorideki belediyeler, her bir Proje Kategorisinde en fazla 2 proje ile yarışmaya başvurabilirler.
    • C Kategorisi (Nüfusu 100 bin’in üzerinde olan ilçe belediyeleri): Bu İdarî Kategorideki belediyeler, her bir Proje Kategorisinde en fazla 2 proje ile yarışmaya başvurabilirler.
    • D Kategorisi (İl belediyeleri): Bu İdarî Kategorideki belediyeler, her bir Proje Kategorisinde en fazla 4 proje ile yarışmaya başvurabilirler.
    • E Kategorisi (Büyükşehir belediyeleri): Bu İdarî Kategorideki belediyeler, her bir Proje Kategorisinde en fazla 4 proje ile yarışmaya başvurabilirler.

Başvurusu yapılacak projelerde aranan koşullar:

·        Başvurusu yapılacak projeler, herhangi bir yılda başlayıp etkisi hâla devam eden projeler olmalıdır.

·        Başvurusu yapılacak ve etaplar hâlinde gerçekleştirilmekte olan bir proje bütünüyle faaliyete geçmediyse, herhangi bir etabının bağımsız olarak %100 bitmiş olması gerekmektedir. Ancak, projelerin faydalanıcılara etkisi bağlamında yapılacak değerlendirmelerde, katılım sağlayacak projelerden tamamlanmış ve etkisi devam ediyor olanların, henüz %100 tamamlanmamış projelere göre daha avantajlı konumda olabileceği unutulmamalıdır.

·        Daha önceki yıllarda Altın Karınca Ödülü almış projeler Altın Karınca 2020'ye başvuramaz. Daha önceki yıllarda Altın Karınca'ya başvurmuş ancak ödül almamış projeler diğer şartları sağladıkları takdirde Altın Karınca 2020'ye başvurabilirler.

Proje Konusu Kategorileri: İdarî Kategorilerden ve aşağıda belirtilen Proje Kategorilerinden bağımsız olarak tematik özel ödüller verilebilir. Özel ödüller için ayrıca bir başvuru alınmaz. Bu ödüller, jüri üyeleri veya MBB Encümeni tarafından son değerlendirmede kararlaştırılır.

Kategori

Açıklama

Örnek Proje Konular

Yönetişim ve Katılımcılık

Yerel yönetimler, hem demokratik yaşamın vazgeçilmezi olan hem de halka doğrudan ve en yakın şekilde hizmet veren kurumlardır. Avrupa Yerel Yönetim Özerklik Şartı gibi taraf olduğumuz uluslararası belgelerin yanı sıra iç hukukumuz da, belediyelerin hizmet üretirken planlama, uygulama ve gözleme süreçlerinde kentin tüm paydaşlarıyla işbirliği içinde olmasını ve vatandaş katılımını esas almasını gerektirmektedir. Farklı boyutları bulunan katılım süreçlerinin, vatandaş memnuniyetini aşan bir gereklilik olarak açık ve işler halde tutulması; kentteki farklı paydaşların fikirlerinin alınmasına yönelik sistemler oluşturulması; kent yaşamını ilgilendiren kararların uygun araçlarla, zamanında, açık ve anlaşılır bir şekilde sunulması; geliştirilen teknolojik çözümlerin paydaş katılımını artırmaya ve geliştirmeye yönelik olarak kullanılması gibi hizmetlerin tamamı bu başlık altında değerlendirilmektir.

  • İmar planları, stratejik planlar ve yatırım kararlarına katılım süreçlerine ilişkin uygulamalar
  • Halkın görüşünü almaya yönelik uygulamalar
  • Kentteki paydaşların (üniversite, odalar, sivil toplum kuruluşları, diğer kurum ve kuruluşlar vb.) süreçlere katılımına yönelik uygulamalar
  • Kent konseylerinin etkin çalışmasına yönelik projeler
  • Kurumlar arası işbirliği ve koordinasyon uygulamaları
  • Teknolojik uygulamaların vatandaş katılımının etkin kullanılmasına yönelik sağladığı çözümler
  • Vatandaşların eleştirilerinin alınmasına ve şikâyetlerinin çözümüne yönelik uygulamalar
  • Vatandaşların önerilerinin dikkate alınmasına yönelik uygulamalar
  • Dezavantajlı kişi ve grupların yönetim süreçlerine katılımına yönelik uygulamalar
  • Konu kapsamında değerlendirilebilecek diğer projeler

Kentsel Planlama ve Altyapı

Kentsel hayatın zaruri ihtiyaçlarını karşılayan altyapı inşaatlarının yanı sıra kentleşmenin temelini oluşturan haritacılık faaliyetleri; kentin gelişim yönünü ve geleceğini belirleyen planlama çalışmaları; daha yaşanabilir mekânlar oluşturmak amacıyla yürütülen kentsel dönüşüm, kentsel sağlıklaştırma ve rehabilite uygulamaları ile bu çalışmaların izlenmelerini içeren faaliyetler kentsel planlama ve altyapı kapsamına girmektedir. Planlama ve şehircilik ilkeleri göz önüne alınarak kamu yararı odaklı, doğal ve kültürel miras alanlarına saygılı şekilde yapılmış çalışmalar önem teşkil etmektedir. Bu çalışmalar arazi ve yer seçimlerinden yoğunluk dağılımlarına, altyapı sistemleri ve bu sistemlerin entegrasyonundan konut, ticaret, donatı alanları ve iş merkezleri arası ilişkilere; kentsel planlamanın çeşitli alanlarında, yaşanabilirliğin, afetlere dayanıklılığın ve standartların sağlanması kapsamında değerlendirilecektir.

  • İmar uygulamaları
  • Kentsel dönüşüm uygulamaları
  • Kentsel koruma plânları/projeleri
  • Afet risk haritalarının yapılması
  • Afet risk planları
  • Kanalizasyon, yol, köprü, üst geçit, alt geçit, yaya geçidi, tünel yapılması
  • Coğrafi bilgi sistemleri gibi araçlarla üretilen haritalama çalışmaları
  • Konu kapsamında değerlendirilebilecek diğer projeler

Çevre ve Atık Yönetimi

Kentin planlanması, yönetimi ve izlenmesi süreçlerinde doğal kaynakları verimli kullanmak ve çevre tahribatını en aza indirmek üzere yürütülen tüm faaliyetler bu kapsamda değerlendirilmektedir. Bu  faaliyetlerin hem ekonomik hem de ekolojik olarak sürdürülebilir olması önem arz etmektedir. Enerji yönetimi, atık yönetimi, su ve atık su yönetimi, döngüsel ekonomi ve bu kapsamda yürütülen planlama ve dokümantasyon çalışmaları da bu kategori altında değerlendirilecektir.

  • Sahil ve kıyı temizliği
  • Hava, toprak, su ve elektromanyetik alan kirliliğinin önlenmesi
  • Sıfır atık uygulamaları
  • Katı atık bertarafı
  • Kullanılmış suyun yeniden kullanımı ve gri su projeleri
  • Kaynağında ayrı toplama ve geri dönüşüm faaliyetleri
  • Su yönetiminde enerji verimliliği
  • Su kayıp-kaçaklarının azaltılması
  • Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji uygulamaları
  • Döngüsel ekonomi
  • İklim değişikliğine uyum ve azaltım konusunda yürütülen projeler
  • Sürdürülebilir enerji iklim değişikliği eylem planları
  • Gürültü kirliliğini azaltmaya yönelik çalışmalar
  • Marmara Denizi’nin temizliğine yönelik çalışmalar
  • Fosil yakıtların kullanımının azaltılmasına yönelik çalışmalar
  • Konu kapsamında değerlendirilebilecek diğer projeler

Mimari ve Kentsel Tasarım

  • Kentsel planlama ve mimarlık çalışmalarının ayrılmaz bir parçası olan kentsel tasarım; doğal, kültürel, tarihi, çağdaş ve kolaylaştırıcı amaçlarla şehirlerdeki yapılaşmış mekân ve sosyal yapı arasındaki ilişkinin yönünü belirlemektedir. Mimari yapılarda ve kentsel dokular içinde işlevselliği, yere özgü tasarım yaklaşımları ile sağlayan; kentin fiziksel biçimini ve morfolojik yapısını, tarihi ve kültürel değerlerini, doğal yapılar ile ilişkisini, herkes için kapsayıcı olmasını (çocuk, yaşlı, kadın, anne-çocuk, farklı gelir grupları ve etnik kökenler, engelliler gibi) ve tasarlanma sürecinde katılımcı yöntemlerden faydalanılmasını dikkate alan kentsel tasarım projeleri, mimari projeler, koruma ve restorasyon projeleri, meydan ve park tasarımları gibi faaliyetler bu kategoriye girmektedir.
  • Yapılaşmış alanlar ve bu alanlarda yapılan faaliyetler ayrı kategorileri temsil eder. Örneğin, yapılmakta olan veya yapımı tamamlanmış bir müze yapısı “Mimari ve Kentsel Tasarım” kategorisinde, bu müzede gerçekleştirilen bir sergi ise “Kültür ve Sanat” kategorisinde değerlendirilecektir. Yine aynı şekilde yapılan veya yapılmakta olan bir bilim merkezi, “Mimari ve Kentsel Tasarım” kategorisinde, bu merkezde gerçekleştirilen nesnelerin interneti (IoT) çalışmaları ise “Akıllı Şehir Uygulamaları” kategorisinde değerlendirilecektir.
  • Kentsel tasarım projeleri
  • Kamusal alan düzenlemeleri (meydan, sokak, park, rekreasyon alanı gibi)
  • Mimari projeler
  • Koruma projeleri
  • Restorasyon projeleri
  • Çocuk dostu kamusal alan tasarımı projeleri
  • Sokak ve cadde tasarımları
  • Tabela, levha ve yönlendirme tasarımları
  • Aydınlatma projeleri
  • Kent mobilyaları projeleri
  • Kentsel tasarım rehberleri
  • Konu kapsamında değerlendirilebilecek diğer projeler

Kültür ve Sanat

Belediyeler, hizmet ettikleri kentlerin tarihi, coğrafi, kültürel ve sanatsal değerlerini hem yerel halkın kentsel ve toplumsal aidiyetini güçlendirmek üzere, hem de yurt içinde ve yurt dışında bu değerleri tanıtarak yaşatmak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlemektedir. Bu etkinliklere yerel halkın katkı ve katılımını sağlamak, amatör sanatçıları ve kültür-sanat faaliyetlerini desteklemek, halkı kültür ve sanat alanlarında bilinçlendirmek, kültürel ve sanatsal yollarla kentsel belleği ve aidiyeti güçlendirici faaliyetlerde bulunmak, toplumsal yaşamda edebiyat, resim, müzik, dans gibi sanat dallarını destekleyerek estetik, zarafet ve barışçıllık gibi duyguların yaygınlaşmasını sağlamak, kentin toplumsal ve bireysel açılardan duygu ve düşünce aktarımlarını geliştirmek amacıyla yürütülen projeler bu kategoride değerlendirilecektir.

  • Festivaller
  • Konser, panel, söyleşi, tiyatro, seminer ve sergiler
  • Kültür ve sanat merkezlerinde gerçekleştirilen faaliyetler
  • Kütüphanecilik hizmetleri
  • Yayınlar/yayıncılık hizmetleri
  • Müzecilik hizmetleri
  • Eğitimler
  • Konu kapsamında değerlendirilebilecek diğer projeler

Sosyal Hizmetler

Yerel yönetimler, kentsel hayatı daha yaşanabilir ve kaliteli hale getirmek için hizmetlerinde toplum içerisinde farklı ihtiyaçlarıyla yer alan çeşitli grupları dikkate almalıdır. Kentte temel ihtiyaçlara erişilebilirliği destekleyen faaliyetler, toplumsal hayatın adalet ve düzen içerisinde yürütülmesine yönelik yapılan çalışmalar ve denetimler, dezavantajlı gruplara yönelik hizmetlerle sosyal dengenin kurulması, sosyal yardımlaşma düzeyinin artırılması, yerel/bölgesel kalkınma amacıyla yapılan toplumsal çalışmalar ve çeşitli alanlardaki uyum çalışmaları sosyal hizmetler kategorisi altında değerlendirilecektir.

  • Dezavantajlı gruplara yönelik yapılan hizmetler
  • Kadınlara yönelik yapılan hizmetler
  • Yaşlılara yönelik yapılan hizmetler
  • Çocuklara yönelik yapılan sosyal hizmetler ve eğitim faaliyetleri
  • Engelli hizmetleri
  • Kimsesiz ve evsizlere yönelik barınma, yuva hizmetleri
  • Göçmenlere yönelik hizmetler
  • Evde bakım hizmetleri
  • Huzurevi hizmetleri
  • Kreşler
  • Gençlik ve spor
  • Gençlere yönelik eğitim, burs, sosyal tesis, rehberlik merkezi hizmetleri
  • Aile sağlığı ve acil sağlık merkezlerinde yapılan çalışmalar
  • Afetzedelere yönelik geçici barınma, sosyal yardım, rehberlik hizmetleri
  • Rehabilitasyon hizmetleri
  • Hal ve gıda laboratuvarı hizmetleri
  • Eğitim ve meslek edindirme kursları
  • Sosyal yardımlar, bakım ve koruma
  • Sağlık ve güvenlik hizmetleri
  • Bilgi ve danışmanlık hizmetleri
  • Sosyal kaynaşma ve geziler
  • Hayvan barınağı, sağlığı ve tedavi hizmetleri
  • Konu kapsamında değerlendirilecek diğer hizmetler

Yerel Kalkınma

Yerel düzeyde kalkınmanın sağlanmasında rol alan en önemli kurumlardan biri, kente dair tüm verileri ve süreçleri izleyerek yerel politikalar geliştiren ve hizmet sunan belediyelerdir. Belediyelerin kısa veya uzun vadede yerel ve bölgesel kalkınmaya katkıda bulunacak projeleri; kentsel üretime, yerel kalkınmaya ve ekonomik gelişmeye yönelik, sivil toplum kuruluşları, diğer kamu kurumları, üniversiteler ve özel sektörle işbirliği halinde, vatandaş katılımını esas alarak yapılan tüm çalışmalar yerel kalkınma kategorisi altında değerlendirilecektir.

  • İstihdama yönelik projeler
  • Yerel kalkınma stratejileri ve deneyimleri
  • Yerel girişimler
  • Yerel kalkınmada doğal kaynak kullanımı
  • Kent markalarının oluşturulmasına yönelik projeler
  • Sürdürülebilir kalkınma projeleri
  • Turizm hizmetleri
  • Yerel üretim ve ticareti geliştirmeye yönelik projeler
  • Konu kapsamında değerlendirilebilecek diğer projeler

Ulaşım ve Hareketlilik

Ulaşım ve trak hizmetlerinin güvenli, konforlu, çevreci ve ekonomik bir şekilde sunulmasına yönelik çalışmaların yürütülmesi; çocuk, yaşlı, engelli, hareket kısıtlılığı olanlar gibi dezavantajlı grupların kentsel mekanlar arası erişiminin kolaylaştırılması; kentsel erişilebilirliği sağlayıcı ve yaşam kalitesinde sağlık parametrelerini artırıcı yayalaştırma ve bisikletli ulaşım alanlarındaki çalışmaları; toplu taşıma altyapısının geliştirilmesi; bilet entegrasyon sistemleri; raylı sistemler ve kara, deniz, hava yolu entegrasyonunun sağlanması; organize sanayi, üniversite kampüsü gibi ihtiyacı yüksek bölgelerde toplu ulaşım çalışmaları yapılması; ulaşım ve trafik hizmetleri konusunda merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi gibi hizmetler ulaşım kategorisinin temelini oluşturmaktadır.

  • Yaya odaklı ulaşım faaliyetleri
  • Deniz ulaşımı
  • Hava ulaşımı
  • Kara ulaşımı
  • Toplu taşıma (otobüs, minibüs, taksi, metro, tramvay)
  • Otoparklar
  • Raylı sistemler
  • Trafik düzenleme
  • Trafik ve yol işaretlemeleri
  • Sokak aydınlatmaları
  • Yol, kavşak ve kaldırımların yapım, bakım ve onarımı
  • Bisiklet yolları
  • Bisikletliler için uyarıcı tabelalar
  • Toplu taşıma sistemleri arasındaki entegrasyon çalışmaları
  • Yayaların daha konforlu yürümelerini sağlayacak projeler
  • Dezavantajlı gruplara yönelik ulaşım ve hareketlilik çalışmaları
  • Alternatif ulaşım sistemleri
  • Paratransit ulaşım servisleri, e-scooter, bisiklet servisleri
  • Konu kapsamında değerlendirilebilecek diğer projeler

Akıllı Şehir Uygulamaları

Şehrin yerel, bölgesel veya küresel ölçekte yaşanan gelişmelerle değişen ya da dönüşen yeni düzene uyum sağlayabilen; kaynaklarını insanların yaşam kalitesini artırmak üzere teknoloji ve bilginin (işlenen verinin) yardımı ile verimli ve sürdürülebilir olarak kullanabilen hâli, “akıllı şehir” hâlidir. Bu bağlamda esneklik, verimlilik ve sürdürülebilirliği temel alan, katılımcılık/vatandaş odaklı faaliyetler gösteren, veri toplama yöntemlerini ve izleme süreçlerini geliştirerek bilgi üreten, üretilen bilgi ve tecrübeyi değerlendirerek uygulamalarında yorumlayan kentsel yönetim şekli akıllı şehirler için önceliklidir.

  • Coğrafi bilgi sistemleri uygulamaları
  • Çağrı merkezi hizmetleri
  • Kent otomasyon sistemleri uygulamaları
  • Akıllı belediyecilik sistemleri uygulamaları
  • Bilgi (kişisel veri) güvenliği çalışmaları
  • Nesnelerin interneti (IoT) çalışmaları
  • Veri elde etme ve veri madenciliği çalışmaları
  • Açık veri uygulamaları
  • Teknoloji üreten projeler
  • Teknolojik adaptasyon çalışmaları
  • Living lab çalışmaları
  • Mobil uygulamalar
  • Konu kapsamında değerlendirilebilecek diğer projeler

Afet Yönetimi

Belediyelerin afet durumlarında (deprem, sel, yangın, dolu, heyelan, kuraklık, çığ, salgın hastalıklar, hava kirliliği, kimyasal kazalar gibi), ilgili kurum ve kuruluşlarla koordinasyon çalışmaları; yürüttükleri risk azaltma ve bilinçlendirme çalışmaları; analiz ve önleme projeleri; oluşturulan eylem planları; ilgili olaya müdahale etmek için oluşturdukları ekip, yapı ve organizasyonlar; hazırladıkları ekipman ile can ve mal kaybını en aza indirmeye yönelik projeler bu kategori altında değerlendirilecektir.

  • Risk analizi
  • Afet öncesi, esnası ve sonrası planlama
  • Sivil savunma
  • Afet ekipleri oluşturma
  • Uygulama merkezlerindeki faaliyetler
  • Olay anında müdahale
  • Konu kapsamında değerlendirilebilecek diğer projeler
 

Değerlendirme kriterleri:

  • Projenin, belediye ve şehir gelişimine katkısı
  • Projenin getirdiği yenilikler
  • Proje finansmanında alternatif yöntem ve kaynaklardan yararlanma düzeyi (borçlanma hariç)
  • Projenin diğer belediyelerde/şehirlerde ilham alınma düzeyi (şehir, bölge, ulusal, uluslararası ölçeklerde)
  • Projenin hazırlık sürecinde ilgili kişi veya kurumlardan katkı alma düzeyi (projenin katılımcılık düzeyi)
  • A. Projenin çevresel, ekonomik ve sosyal açılardan sürdürülebilirlik düzeyi
  • B. Projenin, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından hangisi/hangileri ile ilgili/ilişkili olduğu

Dikkat edilmesi gereken hususlar:

·        Başvuru yapmadan önce Başvuru Rehberinin incelenmesi tavsiye edilmektedir.

·        Başvurusu yapılacak projeler, herhangi bir yılda başlayıp etkisi hâla devam eden projeler olmalıdır.

·        Daha önceki yıllarda Altın Karınca Ödülü almış projeler Altın Karınca 2020'ye başvuramaz. Daha önceki yıllarda Altın Karınca'ya başvurmuş ancak ödül almamış projeler diğer şartları sağladıkları takdirde Altın Karınca 2020'ye başvurabilirler.

·        Projeyi anlatan sesli bir videonun hazırlanıp gönderilmesi zorunludur. Video, değerlendirme aşamasında en önemli başvuru materyallerden biri olarak kabul edilecektir. Video süresinin en az 2 dakika, en fazla 5 dakika olması gereklidir. Bu videoda, projeye dair temel bilgiler; belediyenin adı, projenin adı, projenin başlama tarihi, projenin bitiş tarihi veya bitmesi planlanan tarihi, projenin bütçesi ve bu bütçenin kaynakları, projenin amacı ve önemi, projenin bölgeye, şehre ve belediyeciliğe katkısı ve başka yerlerde uygulanabilirliği, projenin sürdürülebilir bir proje olup olmadığı, projenin özgünlüğü, projenin neden ödüllendirilmesi gerektiği aktarılmalıdır. Hazırlanacak videoda, yukarıda bahsedilen mecburi bilgilerin dışında uygun görülen diğer hususlardan bahsedilebilir. Ayrıca, proje anlatımını destekleyici başka videolar, görseller, sunumlar ve tanıtıcı metinler eklenebilir. Tanıtım videosu, profesyonel montajlanmış bir çalışma olabileceği gibi, herhangi bir kamera karşısında çekilen amatör bir çalışma (çekimin kalitesi, videonun algılanmasında olumsuz etkiler oluşturmadığı sürece) olabilir. Önemli olan, projenin açık ve akıcı bir şekilde anlatılmasıdır. Video çalışmasının amatör veya profesyonel olması, değerlendirme aşamasında olumlu veya olumsuz bir etki oluşturmayacaktır. Hazırlanacak videonun teknik özellikleri aşağıdaki gibi olmalıdır: Video, sıkıştırılmamış “mov” veya “mp4” formatında veya sıkıştırma kullanılacaksa da güncel formatlarda işlenmelidir. Sıkıştırılmış videodaki ses formatı ise “mp3” veya “aac” olarak seçilmelidir. Videodaki görüntü en az 640x480 px boyutunda, 25 fps frekansında ve 2000 kbps çözünürlüğünde (bitrate) olmalıdır. Videodaki ses en az 128 kbps, 44.100 khz ve 2 kanal stereo özelliklerinde olmalıdır. Videolardaki görüntü ve ses kalitesi, anlaşılmazlığa ve karışıklığa mahal vermemelidir. Anlam karmaşasına neden olabilecek konular değerlendirme dışı bırakılacaktır. Yarışmaya katılan belediye, bulunmasında yarar gördüğü diğer dijital materyallere başvuru sırasında ayrıca yer verebilir. Dijital olmayan ve sisteme yüklenemeyecek nitelikteki materyaller başvuru aşamasında kabul edilmeyecektir. Tüm dosyaların, bütün bilgisayarlarda açılabilecek genel (standart) formatlarda olmasına özen gösterilmelidir.

Daha fazla bilgi ve sorular için: altinkarinca@mbb.gov.tr

Büşra Yılmaz

Tel: (212) 402 19 28

e-posta: busra.yilmaz@mbb.gov.tr

Kerem Ulusoy

Tel: (212) 402 19 15

e-posta: kerem.ulusoy@mbb.gov.tr

Yunus Demiryürek

Tel: (212) 402 19 05

e-posta: yunus.demiryurek@mbb.gov.tr

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • E-Başvuru
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Muhtar Listesi
Körfez Mahallesi Ankara Karayolu Caddesi No:129 İzmit / KOCAELİ
0(262) 300 50 00 Kep Adresi: icisleribakanligi@hs01.kep.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız