T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Marmara Belediyeler Birliği (MBB), 2019 yılı Marmara Urban Forum (MARUF) etkinliğini 1 – 2 – 3 Ekim 2019 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenleyecektir. MARUF, kamu sektörü, özel sektör, sivil toplum kuruluşları, üniversiteler, yerel yönetimler ve ilgili diğer paydaşlar arasında bilgi, deneyim ve olanak paylaşımına zemin oluşturmayı ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda, kentsel hizmetler ve kent yönetimi konusunda farklı yaklaşımları bir arada değerlendirmeyi hedeflemektedir. Etkinliğe katılım ücretsiz olup katılmak isteyenlerin aşağıda linki yer alan online katılım bildirim formunu doldurmaları gerekmektedir.
Ele alınacak Temalar:
· Çevre ve İklim Değişikliği
· Şehir Teknolojileri ve İnovasyon
· Göç
İnternet sitesi: https://www.marmaraurbanforum.org/
MARUF Mobil Uygulama: https://mailchi.mp/eeb18636178f/maruf19un-mobil-uygulamasi-yayinda-2090273?e=0c3f9f7fa6
Online katılım bildirim formu: https://www.marmaraurbanforum.org/register
Kimler katılmalı?
· Yerel Yönetimler
· Kamu Kurumları
· Özel Sektör
· Sivil Toplum Kuruluşları
· Üniversiteler
· Finans Kuruluşları
· Sanayi Kuruluşları
· Teknoloji Kuruluşları
Program: https://www.marmaraurbanforum.org/program
Temalar ve İlgili Oturumlar:
Tema |
İçerik |
Oturumlar |
||||||||||||||||||
Çevre ve İklim Değişikliği |
MARUF kapsamında “Çevre ve İklim Değişikliği” teması altında, kentlerin geleneksel çevre hizmetlerinin ötesinde, iklim değişikliği ile mücadele ve bu mücadelenin önemli bir bileşeni olarak döngüsel ekonomi konuları tartışmaya açılacaktır. Döngüsel ekonomi, ekonomik sistemin doğayı örnek alarak üretim ve tüketim alışkanlıklarını kökten değiştirdiği yeni bir model öngörmektedir. Doğrusal ekonomide kaynaklar, yaşam döngüsü sonrasında bertaraf edilerek ekonomik zincirden kopmaktadır. Buna karşın döngüsel ekonomi; ürün tasarımından üretim süreçlerine, tüketici davranışlarından etkin atık yönetimine, atıktan kaynak temininden ikincil hammadde pazarının güçlendirilmesine kadar geniş çaplı bir inovasyon, yönetim ve izleme perspektifi geliştirmektedir. Bu perspektif, kent yönetimlerine bir yandan yönetsel zorluklar ve finansal yükler getirirken öte yandan hammadde tüketiminin azalması ve yerel mesleklerin oluşması gibi yeni fırsatlar sunmaktadır. İş dünyası ve tüketiciler, döngüsel ekonomi yaklaşımının başrollerinde olsa da yerel, bölgesel ve ulusal otoriteler bu geçişin kilit aktörleri konumundadır. |
Link: https://www.marmaraurbanforum.org/t/environment-and-climate-change |
||||||||||||||||||
Şehir Teknolojileri ve İnovasyon |
Nesnelerin interneti, büyük veri, yapay zeka, robotik gelişmeler, mobil ve bulut teknolojisi gibi bileşenlerle birlikte tüm yaşam kurgusunu küresel ölçekte etkileyen bir dijital dönüşüm yaşanmaktadır. Tüm kaynakları verimli şekilde kullanan, sürdürülebilir şehirler inşa etmeyi ve sakinlerine yüksek yaşam standartları sunmayı amaçlayan akıllı şehirler yaklaşımı, bu dönüşümden ayrı düşünülemez. Yerel yönetimlerin kentleşme sürecinde daha proaktif ve teknolojinin potansiyelini önemseyen bir yaklaşım benimsemeleri, etkin bir yönetimle bu teknolojilere uyum sağlama sürecini hızlandıracaktır. MARUF kapsamında “Şehir Teknolojileri ve İnovasyon” teması altında, şehirlerin dijital dönüşümden nasıl etkileneceği, ne gibi uygulamalara sahne olacağı ve ne tür fırsatlar ve risklerin ortaya çıkacağı; çözüm önerileri ve iyi uygulama örnekleriyle birlikte tartışılacaktır. |
Link: https://www.marmaraurbanforum.org/t/urban-technologies-and-innovation |
||||||||||||||||||
Ulaşım ve Hareketlilik |
Geçmişten günümüze kent makroformlarının şekillenmesinde önemli bir unsur olan ulaşım sistemi, teknolojideki gelişmelerle insanlara çok daha geniş bir yelpazede hareketlilik imkanı sunmaya başlamıştır. Kentleşmenin ana dinamiklerinden biri olan hareketlilik talebine sunulan her bir arz; arazi kullanım yapısını, kent içi nüfus hareketliliğini ve kentin mekansal boyutlarını etkilemektedir. Hareketlilik temelli talep için geliştirilen çözümün çoğunlukla karayolu odaklı olması bireysel taşıt sahipliğini artırmaktadır. Günümüzde 1 milyarın üzerinde olan taşıt sayısının 2050 yılına kadar 2,5 milyara ulaşması beklenmektedir. Hâlihazırda %50’yi bulan dünya kent nüfusu oranının 2030 yılına kadar %70’e ulaşması; kentsel alanların ise 2000 yılına kıyasla, iki katına çıkması beklenmektedir. Bu veri ve hedefler, ulaşım ve hareketlilik odaklı planlamanın ülke ekonomileri, şehirlerin gelişimi ve insan yaşamına etkisini ortaya sermektedir. MARUF çerçevesindeki temalardan biri olan “Ulaşım ve Hareketlilik”, kentlerde insan odaklı ulaşım çözümlerini konunun uzmanlarıyla tartışmaya açmayı hedeflemektedir. |
Link: https://www.marmaraurbanforum.org/t/transport-and-mobility |
||||||||||||||||||
Kentsel Altyapı |
Sürekli artan kentsel nüfus, yaşam kalitesinin yükselmesiyle oluşan yeni talepler, eskiyen ve yeni talepleri karşılayamayan altyapının yenilenmesi ihtiyacı ve beklenmedik doğa olayları; etkin, ekonomik ve verimli bir kentsel altyapının önemini dünya ölçeğinde kritik bir tartışma konusu olarak gündeme getirmektedir. Altyapı sistemleri; varlıklar, bilgi ve kurumlar şeklinde kavramsallaştırılmaktadır. Varlıklar; fiziksel yapılar ve bunların bağlantılarını tanımlarken bilgi; altyapı sistemlerinin planlanması, tasarımı, inşası, işletilmesi ve bunlara ilişkin politika, yasal ve düzenleyici çerçeveleri oluşturmaktadır. Kurumlar ise; kurumsal kapasiteleri ile birlikte bu sistemleri geliştiren ve yöneten temel aktörlerdir. Su, kanalizasyon, elektrik, doğal gaz, bilişim ve ulaştırma altyapıları bu sistemler arasında yer almaktadır. MARUF, kent yaşamı için en temel bileşenlerden biri olan “Kentsel Altyapı” temasını; Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile ilişkilendirerek sistemsel bir bütünlük içinde tartışmayı hedeflemektedir. |
Link: https://www.marmaraurbanforum.org/t/urban-infrastructure |
||||||||||||||||||
Konut ve Yapılı Çevre |
Yapılı çevre ile doğa ilişkisi, şehirlerin temel karakterine dair insanlara açık veya örtülü pek çok şey söylemektedir. Bunlar arasındaki uyum, çelişki veya karşıtlık insan yaşamını da şekillendirmektedir. Konut ve yapılı çevre; sürdürülebilirlik, yaşanabilirlik ve adil gelişim gibi başlıklar altında küresel gündemdeki yerini devamlı olarak korumaktadır. MARUF kapsamında “Konut ve Yapılı Çevre” teması altında; yaşanabilir şehirlerin oluşması için konutu ve onu çevreleyen toplumsal ortamı şehir sakinleri, uygulayıcılar, akademisyenler ve uzmanlar birlikte tartışacaktır. |
Link: https://www.marmaraurbanforum.org/t/housing-and-built-environment |
||||||||||||||||||
Göç |
Genellikle “insani hareketlilik” olarak tanımlanan göçün mesafesi, motivasyon unsuru, sınırları aşıp aşmadığı, süresi ve en önemlisi iradi veya zorunlu olması gibi boyutları çeşitli farklılıklar ve etkiler yaratmaktadır. İradi göçler ülke içinde de ülke dışında da olumlu çağrışımlar yapıp bazen teşvik edilirken zorunlu göçler travmalar yaratmakta ve öncelikle bir tehdit unsuru olarak algılanmaktadır. Hemen her türlü göç hareketliliğini üst düzeyde tecrübe eden Türkiye, 2018 yılı itibarıyla 4 milyonu aşkın olmak üzere, 2014 yılından bu yana dünyada en fazla mülteciyi barındırmakta ve iç insani hareketlilikte yılda ortalama 2,5 milyon ile dünyada en üst sıralarda yer almaktadır. Yurt dışında 6,5 milyondan fazla insanının diyasporalaşma sürecinde olduğu bir ülke olarak Türkiye, bütün göç hareketliliklerinin ve çalışmalarının da merkezinde bulunmaktadır. MARUF, yeni küresel arayışlara da katkı sunmak üzere “Göç” temasını, iradi göç-zorunlu göç ve iç göç-dış göç ayrımlarıyla birlikte; yerel ve küresel ölçekte değerlendirmek için önemli bir platform olmayı amaçlamaktadır. |
|
||||||||||||||||||
Kent Ağları |
MARUF kapsamında “Kent Ağları” teması altında, kentsel mekanın üretim ve sermaye döngüsü ile ilişkisinin yanı sıra kente ilişkin karşılaştırılabilir verilere dayalı değerlendirme sistemleri, kent diplomasisinin küresel sorunlara çözüm üretme potansiyeli, ulusal ve uluslararası düzeydeki ilişkiler dikkate alınarak tartışmaya açılacaktır. |
|
||||||||||||||||||
Yerel Kalkınma |
Yerel kalkınma yaklaşımının ortaya çıkmasındaki en temel nedenlerden biri gelişmişlik farkları ve bu farkların yarattığı eşitsizliklerdir. Yerel kalkınma yaklaşımı hâlihazırda gelişmiş ya da gelişme potansiyeli olan yerleşmelerin ötesinde, orta-kademe yerleşmelerin gelişme potansiyellerini de ortaya çıkarmaya olanak sağlamaktadır. Kalkınma teriminin süreç içinde ekonomik boyutunun öne çıkmış olmasına karşın, yerel kalkınma sadece ekonomik kalkınmanın sınırlarını aşan bir kapsama sahiptir. Yerel düzeydeki kalkınma yaklaşımı, sadece kentsel alanlara değil, hatta çoğunlukla kırsal ya da kentsel olmayan alanlara yönelik olarak bölgenin iç dinamiklerini keşfetmeyi ve bu dinamiklerden fayda sağlamayı amaçlamaktadır. Başarılı bir yerel kalkınma süreci; kamu sektörü, özel sektör, sivil toplum ve diğer paydaşların birlikte çalışarak yerel düzeyde çözümler ürettiği katılımcı ve kapsayıcı bir süreçtir. Ayrıca kalkınma stratejilerinin güçlü bir yerel liderlik kapsamında yerel düzeyde belirlenmesi ve yerel halkın önemsediği değerlerle uyumlu olması sürecin itici gücüdür. Dünyanın dört bir yanında, şehirler yerel kalkınma için inovatif fikirler geliştirmektedir. MARUF kapsamında ele alınacak “Yerel Kalkınma” teması ile şehirlerin birbirlerinden öğrenmeleri, bu inovatif fikirleri planlama ve politika geliştirme süreçlerine uyarlayarak hayata geçirmeleri için zemin hazırlanacaktır. |
|
||||||||||||||||||
Sosyal Kapsayıcılık |
Farklı toplumsal kökenlere, tercihlere ve özelliklere sahip bireylerin birlikte yaşama pratiğini geliştirebildiği kentsel ortamın ve mekânsal koşulların sağlanması, şehir araştırmacıları ve yöneticileri için temel önceliklerden biridir. Bugünün kentlerinde ekonomik ve sosyal politikaların yoksulluğu, gelir eşitsizliğini ve dışlayıcılığı azaltması beklenirken kent yoksulluğunun kalıcı hale gelmesi ve farklı toplumsal sınıflar arasındaki gelir dağılımı adaletsizliğinin derinleşmesi sorgulanmaktadır. Sosyal dışlanmanın önlenmesi ve kapsayıcılığın geliştirilmesi için sosyal, mekânsal, ekonomik ve kültürel politikaların bütüncül bir perspektifle gündeme alınması gerekmektedir. MARUF, buradan hareketle “Sosyal Kapsayıcılık” temasını gündeme alarak sosyal eşitsizliklerin nedenlerini ve bu eşitsizlikleri önleyici ve azaltıcı politika ve uygulama önerilerini tartışmayı hedeflemektedir. Yerel ve küresel düzeyde farklı boyutları olan sosyal kapsayıcılık meselesinin zengin bir tarihsel ve toplumsal tecrübesi bulunan İstanbul’da tartışılması da ayrıca anlamlı olacaktır. |
|
||||||||||||||||||
Dayanıklılık |
İnsanlık çağlar boyunca varlığını tehdit eden tehlike ve risklerle karşı karşıya kalmıştır. 21. yüzyılda kentler, iklim değişikliğinden kitlesel göç hareketlerine, yüksek işsizlik oranlarından kronik gıda ve su kıtlıklarına, yetersiz altyapıdan siber saldırılara çok sayıda sorun ile mücadele etmektedir. Dayanıklılık (Resilience) kavramı, şehirlerin öngörülen veya beklenmedik bu gibi durumları sistemli bir şekilde yönetmesini ifade etmektedir. Şehirdeki bireylerin, toplulukların, kurum ve kuruluşların ve sistemlerin kapasitelerinin her türlü sorun ya da ani değişim karşısında yetkin çözüm üretebilmesi için şehre ilişkin bütünsel bir yaklaşım geliştirilmesi gerekmektedir. Şehirler kalkınma hedeflerini, ancak karşılaşabilecekleri potansiyel tehdit ve riskleri doğru analiz ederek gerçekleştirebilir ve vatandaşların refahını sağlayabilir. MARUF kapsamında “Dayanıklılık” teması altında başta afetler olmak üzere çeşitli zorluklarla eş zamanlı mücadele edilerek kaynakların verimli kullanılması ve hizmetlerin iyileştirilmesi konularının tartışmaya açılması hedeflenmektedir. |
|
||||||||||||||||||
Kamusal Mekan |
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının şehir ve yaşam alanlarını konu alan on birinci maddesi; herkesi kucaklayan, güvenli, güçlü ve sürdürülebilir şehirlerin inşasında kamusal mekanların kilit rol oynadığına işaret etmektedir. 2030 yılına kadar özellikle kadınlar, çocuklar, yaşlılar ve engellilerin ihtiyaçları odağa alınarak yeşil alanlar ve kamusal mekanların kapsayıcı ve erişilebilir olması hedeflenmektedir. Kamusal mekanlar şehirlerde yer alan tüm kullanıcıların eşitçe bir araya gelebildiği, gündelik aktivitelerini gerçekleştirebildiği, kamusal bellek ve kentsel kimlikte belirleyici, herkese açık ve sosyal hayatı zenginleştiren müşterek alanlardır. Birleşmiş Milletler İnsan Yerleşimleri (UN-Habitat) programında, kamusal mekanlar “başarılı kentlerin hayati bir bileşeni” olarak değerlendirilmektedir. Bu çerçevede, yerel ve merkezi yönetimlerin planlama stratejilerinde ve eylem planlarında yer alması gereken “Kamusal Mekanlar” MARUF kapsamında küresel ve yerel gündem ekseninde farklı aktörlerin bakış açılarıyla değerlendirilecektir. |
|
||||||||||||||||||
Yönetişim |
Yerel yönetimler, yönetim işlevini yerine getirirken ve çeşitli kamu hizmetlerini sunarken farklı sosyo-ekonomik aktörlerle yakın işbirliği içinde olmak durumundadırlar. Yerel yönetimler ile merkezi yönetim arasındaki ilişkiler önemini korurken yerel düzeyde farklı aktörler arasındaki karşılıklı bağımlılık ve etkileşim ise artmaktadır. Kamusal sorumlulukların ve mali kaynakların merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasında paylaşılması ve bu iki yönetim düzeyi arasındaki ilişkilerin düzenlenmesi ise küresel ölçekte gündem maddesi olmaya devam etmektedir. MARUF kapsamında “Yönetişim” teması altında, başta metropoliten alanların yönetimi olmak üzere, yerel yönetişim konuları tartışılacaktır. Bu kapsamda yerel yönetişim modelleri, merkezi yönetim - yerel yönetim ilişkileri ve metropoliten yönetimlerde hizmet ve gelir bölüşümü konuları ele alınacaktır. Ayrıca yerel düzeyde vatandaş katılımının nasıl geliştirilebileceği sorusuna yanıt aranacak, yerel yönetimlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kendi aralarında kurdukları işbirlikleri ve bu işbirliklerinden elde edilen katkılar da değerlendirilecektir. |
|
Yan etkinlikler:
Yan Etkinlik |
Açıklama |
Link |
Sürdürülebilir Marmara Oyunu (Play Marmara) |
Play Marmara, Marmara Bölgesi’nde yer alan yerel yönetimler ve kalkınma ajansları için kapasite geliştirme yöntemi olarak işlevselleştirilen çok aktörlü bölgesel gelişme oyunudur. Oyun katılımcıları, Marmara’da yer alan beş istatistiki alt-bölgeyi (İstanbul-TR10, Tekirdağ-TR21, Balıkesir-TR22, Bursa-TR41, Kocaeli-TR42) temsilen uzmanlar, düzenleyiciler, yatırımcılar, siyasetçiler ve odak gruplardan oluşmaktadır. |
https://www.marmaraurbanforum.org/surdurulebilir-marmara-oyunu |
Doktora Çarşısı |
MARUF Doktora Çarşısı'nda doktora programlarına kayıtlı olan araştırmacıların tez araştırmalarını maksimum 3 dakika içerisinde sözlü olarak İngilizce sunacakları bir oturum düzenlenecektir. |
|
Rehberli Teknik Geziler |
MARUF kapsamında düzenlenecek olan teknik geziler 3 Ekim 2019, Perşembe günü 13.00 – 18.00 saatleri arasında yapılacaktır. Teknik gezi biletleri İstanbul Kongre Merkezi’nde forumun fuaye alanındaki MARUF standında 1-2-3 Ekim 2019 tarihlerinde satışa sunulacaktır. Teknik gezi kişi başı ücreti 150 TL’dir. Teknik geziler eş zamanlı düzenleneceği için bir kişi sadece bir geziyi tercih etmelidir. Gezi rotasının uzunluğuna göre sürelerde değişiklik olabilir.
|
|
Sergiler |
Sergiler, etkinlik boyunca fuaye alanında kurulacaktır.
|